Kjøpevilkår

- Velger du å sende din vare i retur, er det viktig å vedlegge returskjema i pakken
- Du står selv for returkostnadene når du sender via posten
- Vi betaler tilbake for varen på samme måte som du betalte
- Tilbakebetaling skjer innen 2-5 dager etter at vi har håndtert din retur
- Ta vare på innleveringskvitteringen - tenk på at du har ansvaret for returen
Returregler
- Åpent kjøp i 30 dager fra datoen for bestillingen om varen er ubrukt og i ubrutt emballasje
- En gyldig retur forutsetter at varen(e) som skal returneres er ubrukt, uten skader og den originale emballasjen medfølger.
- Targastore påberoper seg retten til å avvise hele eller deler av returen dersom ovennevnte krav er brutt.
Frakt og levering
Følgende priser gjelder for frakt:
- Pakke i postkasse med sporing: kr. 79,- Ordre under 2kg
- Pakke til hentested med sporing: kr. 99,- Ordre over 2kg
- Pakke levert hjem med sporing: kr. 149,-
- Store pakker levert hjem: kr. 399,- (over 35 kilo)
Vår leveringstid er 4-7 virkedager fra den dagen du mottar ordrebekreftelsen. Vi tar forbehold om at det kan forekomme økt behandlings- og leveringstid under større kampanjer og salg.
Åpent kjøp i 14 dager.
Er gått tom for en vare du har bestilt, og ikke har mulighet for å bestille ny, vil du i løpet av kort tid få beskjed om dette.
Sendinger til Svalbard:
Vi sender ikke til Svalbard.
Betaling:
Targastore krever betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra oss til kjøperen.
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, vil vi reservere kjøpesummen på kortet ved bestillingen i inntil 4 dager fra bestillingen.
Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse.
Fraktskade:
Hvis varen er skadet ved levering må dette meldes ifra om så fort som mulig. vår transportørkrever å melde om transportskade innen 24 timer fra leveransen er mottatt. Dette gjelder både synlige og usynlige skader.
Uavhentede pakker:
Ved uavhentede pakker som er nektet mottatt vil det bli fakturert et gebyr på kr. 350
Dette gjelder også om man nekter å motta pakken ved hjemlevering.
Kunde må også betale for returfrakt. Returfrakt er det kunden har betalt i frakt.
Angrerett 14 dager:
Du har rett til å gå fra denne avtalen innen 14 dager uten å oppgi noen grunn for dette.
Angrefristen utløper 14 dager etter den dag du eller en annen tredjepart enn transportøren, som du har utpekt, får varene i fysisk besittelse. For en avtale som omfatter flere varer bestilt av forbrukeren i én bestilling og levert separat, gjelder den dag du eller en annen tredjepart enn transportøren, som du har utpekt, får den siste varen i fysisk besittelse. Vi anbefaler at kundene tar vare på originalemballasjen frem til de har sett på produktet.
Varen/varene må sendes i original emballasje og være 100 % likt slik du mottok varen/varene.
For å overholde angrefristen er det tilstrekkelig at du sender meldingen om at du vil bruke angreretten før angrefristen utløper.
Virkningene av at angreretten brukes
Dersom du går fra denne avtalen, skal vi tilbakebetale alle betalinger vi har mottatt fra deg, herunder leveringskostnadene (med unntak av tilleggskostnader som følge av at du har valgt en annen type levering enn den billigste typen standardlevering vi tilbyr), uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag vi mottar melding om din beslutning om å gå fra denne avtalen.
Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen.
I alle tilfeller vil du ikke bli pålagt noe gebyr som følge av tilbakebetalingen.
Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har fått varene tilbake.
Du må returnere varene, uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag du underrettet oss om at du ville gå fra avtalen. Fristen er overholdt dersom du sender tilbake varene før fristen på 14 dager er utløpt.
Du må bære de direkte kostnadene ved å returnere varene. Om varen ikke er i uforandret stand kan vi komme til å gjøre et prisavdrag som tilsvarer varens tap i verdi.
Garanti og reklamasjon:
Targastore har 2 års garanti og reklamasjonsrett på produktene. Henvendelser angående feil eller mangel ved en vare sendes til kundeservice@targastore.no.
send disse med mail:
- Bilder og beskrivelse av feil/mangel
- Ordrenummer
Mer om reklamasjon:
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest 2 år etter at kjøper overtok varen.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren. Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
- Emballasje ved retur
Om kunden ikke har original emballasje ved reklamasjonssaker har kunden selv ansvar for å finne en passende emballasje som brukes til å sende i retur. Kunden har selv ansvar for at varen ikke blir skadet under frakten. Retur skal sendes på en forsvarlig måte.
- Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
- Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.
- Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.
Konfliktløsning:
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget.
Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten.
Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
Disse verdiene er viktige for oss
-
Tillit
Vårt mål er å bygge tillit gjennom ord, ja, men også gjennom handling. vi gjør vår beste å få deg til å føle deg trygg, øker din opplevde trygghet, rett og slett fordi du får svar og informasjon om de tingene du som kunde er opptatt av.
-
Tjeneste
Trygghet for et godt kjøp, en riktig pris, at produktet eller tjenester fungerer etter hensikten og at det man kjøper faktisk passer til en og ens behov.
Vi selger produkter innenfor en rekke kategorier som interiør, elektronikk, dyreprodukter, barneprodukter, sport og fritid, helse og kjøkkenutstyr.
-
Kvalitet
Vi skal levere produkter og løsninger av best kvalitet, samtidig Tilfredsstille kundenes behov, På denne måten sikrer vi en langsiktig og positivt forhold til kundene våre gjennom en høy kvalitetstjeneste
Produkter er fra europeiske leverandører. Dette gir nærhet til våre leverandører.
